Saturday, January 7, 2012

mum..the greatest word for the greatest person


Alhamdulillah,sampai jugak final yr..jd sbb da final yr,nk post la gambar ni,hrp2 ni thun last la “habit” sy ni,kenangan2..sy kira ape ni ye?tiap2 thn bla nw yr or tgh ulangkaji msti ada sy conteng camni kt nota,sy pun tak tahu ni tindak balas conscious or non-conscious,tp sy pasti sy sihat waktu ni…hehe..

Sebenarnya ni umur mak saya..tiap2 tahun sy kira rupanya,sy perasan sy ada habit ni bla sy masuk u, bru sy perasan..tak tahu la,mungkin pakar psychology boleh diagnose samada ni response kbimbangan, tekanan atau ketidakseimbangan otak yg lain..hehe..tapi sy ada jawapan sendiri; yang saya tahu saya tak nak mak saya tua, tapi hakikatnya reality tidak mampu diubah, sebab tu saya tulis kat kertas sbb bila kita tulis kita telah buat sesuatu tu jadi “nyata”  n boleh dilihat, sebagai contoh kita sayang sgt kat orang tu tp kita cakap kat hati je,tidak Nampak kan,tapi bila kita luahkan samada verbal or bg surat ke ia jd jelas kan.

Bila bt ni ia macam bagi semangat..berapa lama lagi masa yg tinggal untuk sy membalas semua jasa n pengorbanan mak kat saya, sedangkan umur dia makin meningkat, tp berapa banyak kebajikan yg saya lakukan utk dia,masih blh dihitung dgn jari brgkali..ermm,jadi sy tidak lupa dan jadi org yg sentiasa berusaha,wlo hakikatnya hidup ini ada jatuh bgn,perit,duka, semua kena telan..sbb sy ada “mak”..inspirasi yg tidak pernah padam tp sentiasa membakar dan marak sehingga akhirnya sy “dewasa” mjdi 1org mnusia yg berusaha berdiri diatas kaki sendiri..

walauapepun,bg sy,mak sy sentiasa muda, kata2 semangat,nasihat dia,masakan dia..tak de yg pernah berubah,jadi hanya berubah pd nombor ok? =) moga Allah beri sy kekuatan untuk terus berusaha n bjya n mak sentiasa sihat dan dipanjangkan umur.. Amin..

No comments:

Post a Comment